MARKET RESEARCH MARKET RESEARCH
آوانو هلدینگ
تحقیقات بازار
آوانـو؛ راهکارهایی برای تعالی کسب و کار شما
به مجموعه تکنیکها و فعالیتهایی که برای جمعآوری اطلاعات در مورد رقبا، محصولات، رفتار مشتریان، روندهای بازار و صنایع، شرکتهای تولیدی و خدماتی و تجزیه و تحلیل آنها انجام میشود، تحقیقات بازار گفته میشود. تحقیقات بازار تنها در مورد آنچه که در گذشته بازار رخ داده و یا در حال حاضر در شرف انجام است، نیست بلکه بخشی از تحقیقات بازار به فرصتیابی و یافتن فرصتهای عالی برای ورود، ارتقاء و یا اصلاح در بازار است که میتواند برای رشد کسب و کار ما مفید باشد.
در واقع شرکتها و سازمانها از تحلیل دادههای جمعآوری شده برای درک هر چه بهتر شرایط بازار، نیازها و خواستههای مشتریان، بهبود و توسعه محصولات (کالا یا خدمات)، تدوین استراتژیهای بازاریابی، فروش، تبلیغات و برندسازی بهره میبرند.
اما شما چرا باید از تحقیقات بازار استفاده کنید؟ شاید سوال بهتر این است که چرا از تحقیقات بازار استفاده نکنید!؟ شما برای شناخت نیازها و ترجیحات مخاطبین و مشتریان، تامینکنندگان، واسطهها، عاملین و نمایندگان خود و همچنین درک شکافهای موجود، تهدیدها و فرصتهای مختلف بازار برای ورود، گشایش و خروج از آن و رسیدن به استراتژی کارا و مناسب به تحقیقات بازار نیاز دارید. اما آیا تحقیقات و رصد بازار آن کار ساده و آسانی است؟ جواب خیر است! تحقیقات بازار از آنجا که با درستی و صحت، دقت، ظرافت و شفافیت دادهها سر و کار دارد کاری بسیار تخصصی، دشوار و پیچیده است که حتماً میبایست توسط کارشناسان و متخصصان بازاریابی با تجربه انجام شود.
تحقیقات اولیه، ثانویه، کمی و کیفی منابع اطلاعاتی هستند که به مشاوران و استراتژیستهای مارکتینگ امکان اندازهگیری مقادیر و تخمین پاسخدهی راهبردها را میدهد. شما هم اکنون میتوانید با بهره جستن از توان دانشی، مهارتی و تجربی کارشناسان توسعه بازار آوانو با توجه به عمر سازمان و اهداف مارکتینگ خود پروژه تحقیقات و پژوهش بازار خود را آغاز کنید.
ایده برای تولید محصول جدید
Idea for new product
شناسایی روندهای بازار
Identify Market Trend
تحقیق از رقبا
Research Competitors
تعیین استراتژی قیمتگذاری
Determining the Pricing Strategy
آگاهی از نیازهای مشتریان
Knowledge of Customer Needs
بازخورد مشتریان
Customer Feedback
آوانو هلدینگ
خدمات تحقیقات بازار آوانو
دپارتمان پژوهش و تحقیقات بازار آوانو با سالها تجربه و بهرهگیری از اساتید خبره بازاریابی، مشاوران و محققین توسعه بازار، کارشناسان و متخصصین مجرب، تیمهای فنی و تخصصی جمعآوری اطلاعات و همچنین استفاده از جدیدترین و حرفهایترین نرمافزارهای تحلیل داده به شما در راه رسیدن به جمعآوری اطلاعات، تحلیل و آنالیز و همچنین تدوین استراتژیهای مدون کمک میکند.
- بررسی بازار و ضریب نفوذ برند، کالا یا خدمات
- بررسی کیفیت کالا (اندازه، رنگ، طعم، مزه، بستهبندی و...)
- مطالعه استراتژیهای ورود به بازار
- بررسی بازار کالا یا خدمت جدید
- تست محصول جدید
- تحقیق در مورد ایده کالا یا خدمت
- بررسی میزان رضایتمندی از محصولات
- بررسی نحوه استفاده از محصول
- تحقیق پیرامون تقسیمبندی بازار و مشتریان
- بررسی جایگاه برند در ذهن مخاطبان و مصرفکنندگان
- تحلیل رفتار مشتریان، مصرفکنندگان و دریافتکنندگان محصول
- تحلیل رفتار فروشندگان، عاملین، نمایندگان و واسطهها
- تحقیق تبلیغات پیش، در حین و پس از پخش یا اجرا
- پایش بازار و کانالهای توزیع و پخش
- تحقیقات B2B و B2C
- آسیبشناسی محصولات و خدمات شرکت
- شناسایی فرصتهای ارتقاء کیفیت و اصلاح قیمت
- چیدمان صحیح محصولات در فروشگاه
- فرهنگسازی مصرف و آموزش مصرفکننده
- رصد کیفی فروش پرسنل فروشگاه، شعبه، عاملیت و نمایندگی