ORGANIZATIONAL STRATEGY ORGANIZATIONAL STRATEGY
آوانو هلدینگ
استراتژیهای سازمانی و کسب و کار
آوانـو؛ راهکارهایی برای تعالی کسب و کار شما
سازمانها برای رهایی از مشکلات، چالشها و عارضهها نیاز به راهکار دارند. راهکارهای استراتژیکی که بتوان به واسطه آنها ضعفها و کاستیها را کاهش داده، عملکرد و بهرهوری را افزایش و مدیریت امور را بهبود بخشید. استراتژیها راهکارهای راهبردی هستند که با توجه به ساز و کار یک سازمان در زمان و شرایط خاص همان سازمان تهیه و تدوین میگردند.
در واقع استراتژیها پیش نوشته نیستند بلکه محتوای مطالعه و تحلیل شدهای هستند که برای پیشبرد اهداف اجرایی سازمان اتخاذ میشوند. مدیران و صاحبین کسب و کار در آغاز شروع فعالیت از استراتژیهای آغازین و در ادامه روند فعالیت خود از استراتژیهای بهبود و توسعه بازار جهت رشد و رقابت و برای مواجهه با بحرانها و مشکلات از استراتژیهای تدافعی و یا مقاومتی استفاده میکنند. هر یک از این استراتژیها هزینهها را کاهش، سود و یکپارچگی کسب و کار را افزایش میدهد.
برخی از استراتژیهای کسب و کار
استراتژی شرکت در بالاترین سطح شرکت اجرا میشود. روشهای بهبود و گسترش سازمان را بررسی کرده و بازارهای دیگری را که میتوان به آنها وارد شد را شناسایی میکند.
این استراتژی بر نحوه پیادهسازیِ چشم انداز شرکت در دستورالعملهای آن متمرکز است.
این استراتژی بر وظایف فردی هر واحد، کارمندان و همچنین تلاش برای دستیابی به اهداف شرکت متمرکز است.
تجزیه و تحلیل ساختار سازمان
تهیه و تدوین استراتژی سازمان
اجرا و نظارت بر اجرای استراتژی
Structure Analysis
Implementation and Monitoring
تجزیه و تحلیل ساختار سازمان
اجرا و نظارت بر اجرای استراژی
تهیه و تدوین استراتژی سازمان
Implementation and Monitoring
Structure Analysis
Preparing and Editing
Preparing and Editing
آوانو هلدینگ
آوانو هلدینگ
استراتژیهای سازمانی و کسب و کار
در مدیریت کسب و کار دیدگاهها، مدلها و رویکردهای مختلفی استفاده میشود. تدوین یک برنامه استراتژیک بسته به نوع و سبک رهبری، تجربه مدیران، شرایط درونی و محیط بیرونی کسب و کار انجام میپذیرد. استراتژیهای یک سازمان موضوع بسیار مهمی است که اگر درست انتخاب و پیادهسازی نشود میتواند موجبات شکست یک کسب و کار را رقم بزند. انواع استراتژیهایی که برای راهاندازی، بقاء، توسعه و عبور از بحران در تمام سازمان به آن نیاز دارید و آژانس کسب و کار آوانو با سالها تجربه میتواند آن را بعد از تجزیه و تحلیل تدوین و پیادهسازی کند عبارتند از:
- استراتژیهای یکپارچهساز (Integration Strategies)
- یکپارچهسازی رو به جلو (Forward Integration)
- یکپارچهسازی رو به عقب (Backward Integration)
- یکپارچهسازی افقی (Horizontal Integration)
- استراتژیهای متمرکز (Intensive Strategies)
- نفوذ در بازار (Market Penetration)
- توسعه بازار (Market Development)
- توسعه محصول (Product Development)
- استراتژیهای تنوع (Diversification Strategies)
- تنوعگرایی همگون (Diversification Concentric)
- تنوعگرایی ناهمگون (Conglomerate Diversification)
- تنوعگرایی افقی (Horizontal Diversification)
- استراتژیهای تدافعی (Defensive Strategies)
- مشارکت (Joint Venture)
- کاهش (Retrenchment)
- واگذاری و انحلال (Divestiture and Liquidation)
- استراتژیهای یکپارچهساز (Integration Strategies)
- یکپارچهسازی رو به جلو (Forward Integration)
- یکپارچهسازی رو به عقب (Backward Integration)
- یکپارچهسازی افقی (Horizontal Integration)
- استراتژیهای متمرکز (Intensive Strategies)
- نفوذ در بازار (Market Penetration)
- توسعه بازار (Market Development)
- توسعه محصول (Product Development)
- استراتژیهای تنوع (Diversification Strategies)
- تنوعگرایی همگون (Diversification Concentric)
- تنوعگرایی ناهمگون (Conglomerate Diversification)
- تنوعگرایی افقی (Horizontal Diversification)
- استراتژیهای تدافعی (Defensive Strategies)
- مشارکت (Joint Venture)
- کاهش (Retrenchment)
- واگذاری و انحلال (Divestiture and Liquidation)